social media marketing, slimmere marketing
maak die eerste stap eenvoudig.
Social Media marketing
Social Media Marketing is een manier om low cost marketing uit te voeren naar hele specifieke doelgroepen. Veel mensen denken bij Social Media Marketing aan adverteren op Facebook of LinkedIn. Dat is niet wat de marketing low-cost maakt. Waar wij hoge resultaten mee halen is de marketing content plaatsen op de tijdlijn op de dagen en tijden dat de doelgroep online is op het medium en wanneer de doelgroep koopbereid is. Deze informatie rolt uit de onderzoeken met kunstmatige intelligentie. Wie aan marketing gaat doen, gaat geld uitgeven. Om die kosten laag te houden richten wij ons op de tijdlijn van de gebruikers, volgers en influencers. Als er nog geld over is kan de "advertising" worden aangezet. Daarmee kan heel specifiek getarget worden. Door de targeting zo scherp mogelijk te zetten hoeft ook adverteren niet heel veel te kosten.
Sociale media gaan gepaard met heel veel cookies. Deze cookies maken het mogelijk om re-marketing in te richten op andere kanalen. Hier kan advertentie budget op worden ingericht. remarketing / retargeting werkt wel.
Data marketing
Uiteraard dient bij Social Media marketing data te worden verzameld. Social Media marketing binnen de innovatieve marketing vraagt echter om meer inspanning om specifieke metrics meetbaar te maken. Om data te kunnen verzamelen dient er vaak een specifieke technische oplossing worden bedacht, die vaak nog dient te worden geprogrammeerd. Daarbij wordt gebruik gemaakt van databases die de vluchtige marketingdata op een gestructureerde manier verzamelt. Daarbij kan door de marketeers via een gestructureerde taal voor gegevensuitvraag snel door de bronnen worden gezocht.
Het kan zijn dat er data uit aanvullende bronnen noodzakelijk is. Ook daar kan via een softwarematige koppeling vaak adequaat op worden ingespeeld.