Marketing viralisatie, slimmere marketing
sneller naar een grotere doelgroep.
Marketing viralisatie
Wie aan marketing gaat doen, gaat geld uitgeven. Het is belangrijk om op voorhand te weten of de marketinginspanning kans van slagen heeft. Daarom wordt een return on investment uitgerekend. Uiteraard gaat een ROI ook om het kritische tijdspad wat uit de planning vloeit. Kosten lopen door terwijl opbrengsten vaak randvoorwaarden kennen. Daarbij is de "reken je rijk" methode uitgesloten.
Data marketing
Uiteraard hoort data marketing binnen de innovatieve marketing. Echter, om data te kunnen verzamelen dient er een technische oplossing worden bedacht, die bovendien vaak nog dient te worden geprogrammeerd. Daarbij wordt gebruik gemaakt van databases die de vluchtige marketingdata op een gestructureerde manier verzamelt. Daarbij kan door de marketeers via een gestructureerde taal voor gegevensuitvraag snel door de bronnen worden gezocht.
Het kan zijn dat er data uit aanvullende bronnen noodzakelijk is. Ook daar kan via een softwarematige koppeling vaak adequaat op worden ingespeeld.