Growth hacking iteratieve marketing
sneller en goedkoper met AI.
Growth Hacking
Wij gebruiken liever de term "groeiversnellen" maar veel mensen kennen de gesprinte marketing technieken als "Growth Hacking". Bij Growth Hacking gaan we er van uit dat er 1 gegeven de grootste blokkade is voor groei. Wanneer we die drempel wegnemen zal de groei toenemen. Uiteraard is er dan wel weer een nieuwe drempel, maar we gaan door tot alle drempels zijn weggenomen.
De term Growth Hacking heeft de negatieve connotatie "Hacking" in zich. Bij hacking denken mensen vaak aan illegale activiteiten. Er bestaan ook "white-hat" hackers zijn, die fouten uit een systeem halen voordat er ellende ontstaat. Maar dit soort hacking slaat niet op Growth Hacking. Het gaat om de wilskracht en vastberadenheid waarmee de hacker te werk gaat. Bij Growth Hacking gaan we tot het gaatje om die ene metric te vinden die de groei blokkeert. Maar vanwege die negatieve lading kiezen we toch liever voor de term "Groeiversnellen".
Data gedreven marketing
Om feiten en fictie uit elkaar te houden gebruiken wij bij Groeiversnellen data. Welke data hangt af van de metric die we aanvallen. Ook de methode valt op voorhand niet te zeggen. Iedere situatie is weer anders. De data die we verzamelen bij de experimenten neemt alle twijfel weg. Met de data is onweerlegbaar aantoonbaar of de situatie "na" beter is dan "voor". Daarbij richten wij ons bij het opzetten van de experimenten al op haalbaarheid en schaalbaarheid.